poniedziałek, 1 lipca 2013

Do serca przytul psa ...

Dzisiaj Dzień Psa. To stosunkowo nowe święto, ustanowione w 2007 roku z inicjatywy czasopisma „Przyjaciel Pies”. Głównym celem obchodów jest oddanie hołdu najlepszemu przyjacielowi człowieka oraz promowanie akcji mających na celu pomoc psom bezdomnym i potrzebującym. Zapewne pojawią się na psich blogach i nie tylko wszelakie wpisy na ten temat, poruszające sprawy ważne. Ja chciałabym podejść do tematu trochę poetycko, wygrzebałam więc z zakamarków domowej biblioteczki wierszyki Ryszarda Grońskiego pt "Po co właściwie trzymać psa?" Naszej Księgarni Warszawa 1987r. W książce można znaleźć mnóstwo psiej poezji na różne tematy, nawet schroniskowe. Z okazji tego wyjątkowego dnia wybrałam dla Was i waszych Psich Przyjaciół dwa z nich.


Po co właściwie trzymać psa?

Przeciwwskazania każdy zna:

Pies oprócz kaszy żąda mięsa,
Pies po śmietnikach się wałęsa.

Pies, nim dorośnie, gryzie wszystko,
Pies to zarazków jest siedlisko.

Pies do mieszkania wnosi błoto
(Gdy dżdżów warkocze się rozplotą).

Pies, kiedy pragnie zgłębić sekret,
Ogród przekopie - tropiąc, gdzie kret.

Pies czasem w nocy szczeka, warczy ...
Pies wyje do księżyca tarczy.

(Próżno nakrywasz się poduchą,
Noc głucha nie jest aż tak głuchą).

To prawda.
Są kłopoty z psem.
Ale wy wiecie
I ja wiem - 
Gdy łza oświetla dzień ponury,
Dobrze mieć psa,
Co drzemie obok.

PIES TO KAWAŁEK JEST NATURY,
Który mieszka razem z tobą.

Pogłaszczesz psa - i w szarym mieście,
Wśród szarych bloków świeci słońce ... 
W zielonym wietrze,
W traw szeleście
Z psem biegniesz
Po Dzieciństwa Łące.



NAJDROŻSZY PIES NA ŚWIECIE
Nie jest to pies cesarzy Chin,
Ani wilczycy szarej syn,
Ani Ferdynand - z książki Kerna,
Ni Szarik (psina też pancerna),
Ani pies Cywil, ten wzór służby,
Pies Pluto (nie znał jego któż by),
Pies Saba - wielki niby cielę,
Ani psów nie mniej sławnych wiele ...

Najdroższego psa na świecie
W swoim domu wnet znajdziecie.
Bo najdroższym z wszystkich psów
Jest twój pies!
                          Tak własnie mów.


Z najlepszymi życzeniami Gocha & Mi



13 komentarzy:

  1. Groszkowy pies obudził mnie lepiej niż poranna kawka :) Ślicznie napisanie i bardzo prawdziwe :) Pozdrawiamy z Dzikuskiem ( foto u mnie na insta )Buziaki !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie, że ustanowili takie święto :) Wierszyki naprawdę są szczere jak i ładnie napisane : D
    A ten piesek...to po prostu cud malina ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swój dzień, wypada żeby i najlepszy przyjaciel człowieka też miał!

      Usuń
  3. Ten piesek przypomina mi zabawkę z dzieciństwa, też był w groszki, tylko błękitny :)

    Również dołączamy się do życzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Popatrz, a ja nawet nie wiedziałam - dobrze, że moja M. też nie wiedziała - to oszczędziła mi tego spojrzenia z wyrzutem hihihi
    A ten przytulas w groszki to słodki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pocztą pantoflową mogła się dowiedzieć ...

      Usuń
  5. No nie! Przegapiłam takie święto! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Święte słowa! Pies (i świnka) to najlepszy przyjaciel człowieka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świnki są inteligentniejsze od psów, nie ujmując psiakom:)

      Usuń
  7. Piękne słowa o psach. Kwintesencja tego co wiedzą psi wielbiciele:)

    OdpowiedzUsuń

:D